Pięknie, brawurowo i dowcipnie – tak najkrócej można określić występ Narodowego Kameralnego Chóru Hover z Armenii pod dyrekcją Sony Hovhannisyan w wypełnionym po brzegi kościele Ewangelicko-Augsburskim Świętej Trójcy w Warszawie 23 listopada. Organizatorzy Festiwalu Eufonie, w którego ramach koncert się odbył, trafnie opisali program, w którym Hover mógł popisać się swoimi niezwykłymi możliwościami: „Od twórczości XIX-wiecznej po XX wiek, od armeńskich równin po zgiełk wiedeńskich ulic. Tak prezentuje się program armeńskiego Hover State Chamber Choir. Repertuar zespołu odzwierciedla jego otwartość na wszelkie przejawy muzyki chóralnej, jak i przywiązanie do armeńskiej sztuki wokalnej: zarówno tej współczesnej, jak i dawnej. Podczas Eufonii chór przedstawił szeroki wachlarz stylów i technik wokalnych za sprawą utworów György Ligettiego, Arvo Pärta, Krzysztofa Pendereckiego oraz dzieł kompozytorów mu rodzimych: Vache Sharafyana czy Komitasa”. Koncert kończyły „Tańce” Komitasa, które chórzyści zdobili żartobliwymi figurami tanecznymi. Owacja na stojąco i bisy najlepiej świadczyły o zachwycie publiczności.
mag